Trenerzy

Roman Szymczak

Roman Szymczak

Konsultant / Trener / Ekspert Trade Marketingu

Wykształcenie:
Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lubinie oraz studiów podyplomowych Master of Business Administration University of IIlinois in Urbana-Champain. Certyfikowany Project Manager poziom „D” według standardów IPMA i PRINCE2.

Doświadczenie zawodowe:
Piastował stanowiska managera, nabierając doświadczenia w handlu sieciowym wielkopowierzchniowym w takich firmach jak: Makro Cash & Carry i Kaufland. Był managerem w spółce dystrybucyjnej hurtowej Tradis, zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi DIY na terenie Europy Środkowo-Wschodniej Toko International (obecnie BEAST Global Tool Company). Odpowiadał za realizację projektów informatycznych, usprawniających sprzedaż w sieci detalicznej Kaufland. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek handlowych w branży FMCG. Doradzał jednostkom samorządowym w zakresie realizacji projektów prywatyzacyjnych spółek miejskich i skarbu państwa.

Specjalizacja:
Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu strukturami handlowymi, zarówno detalicznymi, jak i hurtowymi. Pracując na stanowiskach operacyjnych w Makro Cash&Carry i Kaufland, zdobył wiedzę z zakresu zarządzania detalem sieciowym. Odpowiedzialność za handel w Toko International pozwoliła na poznanie międzynarodowych standardów prowadzenia biznesu handlowego. Prowadził rozmowy handlowe z firmami z Holandii i Chin oraz sprzedażowe u kontrahentów z Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził negocjacje biznesowe dotyczące sprzedaży i zakupów udziałów oraz spółek prawa handlowego. Uczestniczył w budowaniu strategii handlowej dużej grupy kapitałowej dla wszystkich jej segmentów hurtu – detalu własnego – detalu franczyzowego. Jako szef sieci sklepów odpowiadał za ustalanie i realizację strategii również z zakresu Trade Marketingu Detalicznego.

Największe sukcesy:
Życie prywatne: od 17 lat pozostaje w szczęśliwym małżeństwie z Iwoną, ma dwie córki Esterę 14 lat i Miriam 7 lat. Uczestniczył w pięciu maratonach (42.150m) w Krakowie, Tarnobrzegu, Warszawie i ½ IronMen (1,9km pływanie, 90km rower, 21km bieganie). Życie zawodowe: zbudował wraz z zespołem kompletny modelu nowoczesnego sklepu detalicznego w branży FMCG, wyróżniony tytułem Market Roku 2010 w konkursie organizowanym przez „Wiadomości Handlowe”, przyznanym przez Kapitułę pod przewodnictwem Profesora Witolda Orłowskiego.

Pasje:
Sport – ukończył szkołę sportową specjalizując się w pływaniu – do dzisiaj jest to jego pasja. Od jakiegoś czasu biega, a jego marzeniem stało się uczestnictwo w maratonie (cel: 2012 rok). Dodatkowo aktywnie uprawia siatkówkę, jest uczestnikiem amatorskiej ligi. Oprócz sportu – czytanie książek – dużo i często – głównie z tematyki zarządzania, psychologii biznesu, ale również beletrystykę.